Predijabetes je stanje koje karakteriziraju povišene vrijednosti šećera u krvi, no nedostatno da bi se smatralo šećernom bolešću. Stoga je sada pravo vrijeme poduzeti korake i riješiti se rizika te zaštititi maksimalno svoje srce.

Predijabetes je stanje koje karakteriziraju povišene vrijednosti šećera u krvi, no nedostatno da bi se smatralo šećernom bolešću. Predijabetes, ukoliko se ne liječi, dovodi do dijabetesa u prosječnom periodu od 5 do 10 godina, kada mogu nastati ireverzibilne ili teško ispravljive komplikacije.

Možda se trenutačno osjećate kao da vam nije išta, ali istina je da ste već izloženi većem riziku od srčanog i moždanog udara s obzirom na razinu šećera u krvi. Poznato je da visoki krvni šećer može utjecati na rad bubrega i krvnih žila. Stoga je sada pravo vrijeme poduzeti korake i riješiti se rizika te zaštititi maksimalno svoje srce.

Kada vam je dijagnosticiran predijabetes to znači da su vam vrijednosti šećera u krvi sljedeće:

HBA1C između 5.7 i 6.4 %

Šećer u krvi na tašte između 5.6 i 6.9 mmol/L

Šećer u krvi 2 sata nakon jela između 7.8 i 11.1 mmol/L

Svaki treći stanovnik boluje od predijabetesa, što nosi 2 puta  veći rizik od kardiovaskularnih bolesti., a smetnje se javljaju i 8 do 12 godina prije postavljanja dijagnoze. Dakle, bez obzira na to što još uvijek nemate dijabetes, granične vrijednosti šećera u krvi mogu potaknuti nezdrave promijene u vašem tijelu. Predijabetes je dio metaboličkog sindroma koji povećava rizik od stvaranja krvnih ugrušaka i oštećenja koronarnih arterija. Ovakvo stanje može dovesti do kardiovaskularnih bolesti i moždanog udara.

Međutim, ako imate predijabetes, možete dosta toga učiniti kako biste zaštitili svoje srce.

  • Ako ste pušač, probajte prestati
  • Održavajte krvni tlak ispod 120/80 mm Hg
  • Održavajte razine LDL kolesterola ispod 2.5 mmol/L
  • Jedite više voća, povrća i cjelovitih žitarica
  • Držite se prehrane niskog glikemijskog indeksa kako biste spriječili često podizanje razine šećera u krvi
  • Krećite se

Vježbanje je sjajan način kako umanjiti rizik od srčanih bolesti.

Ako ste normalne tjelesne težine hodajte 30 minuta dnevno, pet do šest dana u tjednu.  Ako trebate smršaviti, hodajte sat vremena šest puta tjedno.“Istraživanja su pokazala da je potrebno hodati više od 30 minuta kako biste smršavili.“.

Pacijenti kojima posebno savjetujemo kontrolu faktora rizika  u cilju ranog prepoznavanja predijabetesa su:

  • pretili pacijenti, centralni tip debljine, fizički neaktivni
  • pacijenti kojima netko od obitelji boluje od šećerne bolesti
  • osobe s povišenim krvnim tlakom ili urednim krvnim tlakom, a da uzimaju antibipertenzivnu terapiju
  • registrirani kardiovaskularni bolesnici
  • osobe s povisenim TG i sniženjem HDL

Predijabetes se često pojavljuje bez ikakvih simptoma. No, važno je znati dovoljno rano ako vam se razina šećera u krvi polako povećava kako biste mogli poduzeti korake i izbjeći prelazak u dijabetes – te tako zaštitili svoje srce i krvne žile.

Najbolji način je napraviti sve potrebne pretrage na sistematskom pregledu svake godine i tako voditi računa o razini šećera u krvi.

Svakom našem pacijentu dostupna je dijagnostička obrada endokrinoloških i kardiovaskularnih problema i stanja uz multidisciplinarni tim i najsuvremeniju dijagnostiku!

Budući da je svaki bolesnik, uvijek poseban savjetujemo razgovor i pregled s liječnicima našeg tima radi određivanja najboljeg načina liječenja.

Obratite nam se s punim povjerenjem! Čekamo vas u našem Centru za kardiologiju.